Eve – Domination

Lite mer intressant information om suveränitet i nästa expansion av Eve, detta iform av en dev. blogg 🙂

Har fortfarande inte varit med att tävla om suveränitet i Eve men konceptet är kort och gott att man bygger ett eller fler control towers för att äga rymd och pangar sönder allt och bygger eget för att ta över kort och gott. Men detta system skrotas för något som mer verkar mer strategiskt, det är fortfarande väldigt vagt om hur dom menar men man måste ta hand om varje zons infrastruktur och kan bygga ut denna för att göra zonen mer attraktiv.

One issue that we intend to specifically address is that of ‘infrastructure’.  This is a word you are going to hear a lot more of in the months and years to come.  Essentially, we are going to give you the tools to improve the space you hold.  There will be many ways you can do this, but they will all fall under one of three categories: Military, Economic and Industrial.  These are not set ‘paths’ that you can follow, simply a classification of daily activities that take place in EVE.

The idea is that some areas of space are obviously considered of less worth than others and always have been.  This is going to change.  YOU are going to change it.  Through the investment of time, money and effort at all levels, an alliance will be able to directly affect the value of and develop the space they hold.

Fortfarande lite vagt exakt vad dem menar med det men det kommer finnas zoner som kommer kunna förstöra en hel allians ekonomi med lite tur/otur. För det kommer kosta att ha dessa system och alla de grejer man stoppar i dem och tar man ut deras kassa ko… då kan det bli dyrt. Antar att man får veta mer på fanfest som går igång den första Oktober… men nu ska jag återgå till lite mer Eve spelande och sen… lite fotboll kanske 🙂

Andra bloggar om: